CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday

Petua pilih ubi kayu yang cantik

"Tolong pilih yang cantik ya cik..."

Senang citer, mintak tolong bro yang jual ubi tu je yang tolong pilihkan.  Harap nak pilih sendiri, risau pulak takut kena yang masuk angin.

"Ok ke, takde masuk angin ke?", papa tumpang sekaki bertanya.

"Oh ok ni, sume cantik... ubi baru sume...", balas bro ubi kayu.  "Nak tau ubi kayu tu elok tidak, tengok kulit dia,,, jangan pilih yang licin tapi pilih yang berkerak macam ni". tambah bro ubi kayu sambil menunjukkan contoh ubi kayu yang gerenti baik punya.


Orite le kalu camtu, alhamdulillah dapat ilmu baru pasal ubi kayu kat depan pasar pagi tadi... alhamdulillah, berguna dan praktikal buat diriku bila nanti lepas2 ni nak beli ubi kayu..... :))



ubikayu yang dah sedia untuk direbus.... 
mmmm...kenyang petang tadi ramai2 pakat
makan ubi kayu rebus 
cicah kelapa yang digaul gula... :)


Labels

jom singgah ke

  • Kek Puding Karamel - Buat kek Puding karamel... kek ni dah lama nak terai buat tapi tak terbuat-buat, terus lupa sampai la teringat balik nak buat bila tengok banyak kek karam...
  • Cantiknya Orkid... - Orkid yang bersaiz kecil, kaler merah orengie yang ceria cantik..tapi tak tau nama.. Dah banyak membiak, tak kurang gak yang mengering sendiri sebab lama ...
  • Sunnah pada Hari Jumaat - Assalamualaikum wbt... di hari Jumaat yang mulia... Bila teringat hari ini hari Jumaat, terus jadi teringat pagi2 lagi untuk ingatkan suami, orang yang pa...