CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday

Ambik alih tugas mesin tebu

Tadi pegi mesin tebu.  Festaim pegi mesin sendiri...hehe... Selalu harap kat boss ngan anak bujang je.  Teringat pernah nampak ada akak tu jual air tebu kat tepi Jalan Semarak. Boleh kot mintak tumpang mesin kat sana.  Malas nak pegi tempat yang papa selalu pegi...nun jauh di BS 3.

Ok lah...bilas dua tiga kali lagi tebu2 yang dah siap2 papa bersihkan semalam.  Kemudian masukkan dalam baldi terus bawak pegi upah mesin....Alhamdulillah, dapat la air tebu satu tong besar.... kena caj RM3 je.... ok laaa... :)

 



dapat satu tong besar air tebu


balik rumah terus transfer masuk plastik
...senang simpan dalam freezer

buat eskrim malaysia sama... 
...siap la nanti dengar DUM DAM DUM DAM,
sume pakat bukak tutup peti nak ambik eskrim... :))

Labels

jom singgah ke

  • Puding Telor aka Puding Gula Hangus - Resepi sejak zaman sekolah... pernah terai buat guna susu sejat tapi rasa lagi sedap rasa puding pakai resepi yang lama tu. Puding Telor aka Puding Gula H...
  • Cantiknya Orkid... - Orkid yang bersaiz kecil, kaler merah orengie yang ceria cantik..tapi tak tau nama.. Dah banyak membiak, tak kurang gak yang mengering sendiri sebab lama ...
  • Sunnah pada Hari Jumaat - Assalamualaikum wbt... di hari Jumaat yang mulia... Bila teringat hari ini hari Jumaat, terus jadi teringat pagi2 lagi untuk ingatkan suami, orang yang pa...