CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday

Pisang Emas lagi


"Mama, pisang dah tumbang...", itu le ayat kedua papa selepas bagi salam semasa saya membuka pintu dapur malam tadi. Papa yang baru balik dari surau cepat2 saya minta pegi ambik je pisang setandan yang dah tergolek tu. Bukan apa, takut ada dog dog liar yang berkeliaran di malam hari, tersesat ke arah pohon pisang emas tu... nauzubillah...

Papa pun tanpa berlengah terus je pegi potong pisang setandan tu langsung tebang terus pokok pisang tu. Letak tepi jalan dulu batang yang ditebang, tunggu weekend nanti baru angkut dengan kereta sorong buang kat kaki bukit sana...

Alhamdulillah, nanti masak boleh le lagi buat cekodok pisang nih. Tak pun kek pisang...mmmm sedap...dah lama tak makan. Kalau harap nak makan saja, tak berapa jalan sebab semua macam kurang gemar makan saja pisang emas ni. Kalu Pisang Berangan lain la, memang semua tak tolak... :)

Labels

jom singgah ke

  • Kek Puding Karamel - Buat kek Puding karamel... kek ni dah lama nak terai buat tapi tak terbuat-buat, terus lupa sampai la teringat balik nak buat bila tengok banyak kek karam...
  • Cantiknya Orkid... - Orkid yang bersaiz kecil, kaler merah orengie yang ceria cantik..tapi tak tau nama.. Dah banyak membiak, tak kurang gak yang mengering sendiri sebab lama ...
  • Sunnah pada Hari Jumaat - Assalamualaikum wbt... di hari Jumaat yang mulia... Bila teringat hari ini hari Jumaat, terus jadi teringat pagi2 lagi untuk ingatkan suami, orang yang pa...