CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday

Keladi Giant



Keladi yang saya panggil keladi giant ni tumbuh membiak di tepi laman. Daunnya begitu lebar, agak berkilat2 dengan kombinasi warna yang hijau pekat, jelas menampilkan imej yang kelihatan anggun lagi bergaya. Dah tinggi dah pokoknya hingga dah sama paras dengan pagar rumah jiran sebelah.

Ingat lagi, keladi ni adalah pemberian kawan saya yang tinggal di jalan Teluki satu ketika dulu. Dari hanya keratan batang keladi yang ada dua tiga helai daun, kini dah tumbuh subur memenuhi hampir 70% sudut tepi laman. Ianya nampak selesa di situ disebabkan keadaan tempatnya yang agak lapang dan terbuka(open space). Setakat ini rasa2nya belum pernah sekali pun saya trim pokoknya, hanya biarkan saja ia tumbuh bebas bercabang2 ke kiri dan kanan semahunya. Alhamdulillah nampak begitu cantik dan ada kelas gitu..... :)

3 comments:

sot said...

Bersyukurlah kerana dapat tanam keladi. Dan bersyukurlah kerana subur pulak keladi kat tepi tembok ni ye. Jadi sama2 lah kita menikmati kecantekan keladi ini bersama2.

c-idah said...

keladi nie memang cantik..
senang idup kan..

fzi said...

iya la tu pa...hihi



c-idah,
keladi ni memang senag idup...masa kawan akak kasi ari tu, akak cucuk je kat tanah...tak yah semai2... tak lama pas tu, hidup subur

p/s: c-idah, jemput tengok promosi kueh raya akak di blog Pandangan Kasih... :)

Labels