CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday

Hasil tuaian di pagi hari



"Ohhh... gemoknya serai papa ni! Pastinya berkat di taruk baja bakar le ni...hehe", hati kecik dah berbisik pagi2 masa tengah kerat serai papa tadi.

Alhamdulillah pagi ni semasa keluar tengok2 pokok di laman, mula-mula terpandang bunga kantan yang dah terlebih kembang tiga empat kuntum. Masih muda lagi tapi dah mula kembang kuntumannya. Ohh tak boleh jadi nih, kalau tak ambik ni.. "
ssajjo jah nanti"*kata okhe kelate..... dah tak boleh makan, keras. So cepat2 ambil cutter, kerat.

Ting!!

Lantas timbul idea, terus senyum sendiri.... dah tau dah nak masak apa untuk menu berbuka nanti... heheh... sudah semestinya... Nasik Kerabu....
:)

Kemudian teruskan misi potong hasil tanaman yang lain seperti serai yang gemok tu, daun kesum dan cili besar yang masih hijau untuk projek nasi kerabu. Lain2 bahan dah ada beli macam timun batang, kacang panjang dan limau nipis. K, InsyaAllah jadik nasi kerabu nanti... :))

Labels

jom singgah ke

  • Kek Puding Karamel - Buat kek Puding karamel... kek ni dah lama nak terai buat tapi tak terbuat-buat, terus lupa sampai la teringat balik nak buat bila tengok banyak kek karam...
  • Cantiknya Orkid... - Orkid yang bersaiz kecil, kaler merah orengie yang ceria cantik..tapi tak tau nama.. Dah banyak membiak, tak kurang gak yang mengering sendiri sebab lama ...
  • Sunnah pada Hari Jumaat - Assalamualaikum wbt... di hari Jumaat yang mulia... Bila teringat hari ini hari Jumaat, terus jadi teringat pagi2 lagi untuk ingatkan suami, orang yang pa...