CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday

Tanaman biasa yang nampak luarbiasa

Pokok-pokok ni dapat free je dulu.  Ramai2 kitaorang (saya dan beberapa orang jiran terdekat) pegi ke satu "nurseri tinggal" yang terletak berhampiran padang golf sana.  Siap ajak member yang ada lori lagi, senang nak angkut bawak balik.... hehe...

Banyak jugak le pokok2 yang dah pun tertimbus dek tanah dan terlindung oleh semak-samun.  Tapi dengan bantuan suami masing2 yang tolong korek keluar polybag2 yang tertimbus dan cantas sume semak2 tu, maka boleh la para isteri  pakat2 ambik yang mana bekenan tuh... hehehe...

Alhamdulillah dapat la beberapa jenis pokok tanaman hiasan yang boleh wat tambah koleksi kat laman rumah...  :)

Walaupun pokoknya biasa2 je tapi bila dah diletak dalam pasu dan ditanam di keliling tiang rumah okid, nampak unik dan luarbiasa la pulak...agak terserlah kecantikannya...  :)

Labels

jom singgah ke

  • Kek Puding Karamel - Buat kek Puding karamel... kek ni dah lama nak terai buat tapi tak terbuat-buat, terus lupa sampai la teringat balik nak buat bila tengok banyak kek karam...
  • Cantiknya Orkid... - Orkid yang bersaiz kecil, kaler merah orengie yang ceria cantik..tapi tak tau nama.. Dah banyak membiak, tak kurang gak yang mengering sendiri sebab lama ...
  • Sunnah pada Hari Jumaat - Assalamualaikum wbt... di hari Jumaat yang mulia... Bila teringat hari ini hari Jumaat, terus jadi teringat pagi2 lagi untuk ingatkan suami, orang yang pa...