CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday

Tanaman biasa yang nampak luarbiasa

Pokok-pokok ni dapat free je dulu.  Ramai2 kitaorang (saya dan beberapa orang jiran terdekat) pegi ke satu "nurseri tinggal" yang terletak berhampiran padang golf sana.  Siap ajak member yang ada lori lagi, senang nak angkut bawak balik.... hehe...

Banyak jugak le pokok2 yang dah pun tertimbus dek tanah dan terlindung oleh semak-samun.  Tapi dengan bantuan suami masing2 yang tolong korek keluar polybag2 yang tertimbus dan cantas sume semak2 tu, maka boleh la para isteri  pakat2 ambik yang mana bekenan tuh... hehehe...

Alhamdulillah dapat la beberapa jenis pokok tanaman hiasan yang boleh wat tambah koleksi kat laman rumah...  :)

Walaupun pokoknya biasa2 je tapi bila dah diletak dalam pasu dan ditanam di keliling tiang rumah okid, nampak unik dan luarbiasa la pulak...agak terserlah kecantikannya...  :)

4 comments:

Melor said...

bestnya dpt bunga peri. melor kat cini smua kena beli.

Bangchik said...

Nurseri tinggal?, ada juga macam tu ye. Tak bimbang ke dengan tempat2 yang ditinggal lama sebab kata orang, ada penghuni yang kita tak kenal dan tak nampak.... haha.

fzi said...

Melor...
Rezeki hari tu dapat yang peri melor...hehe.. kalu tak, sama la kita... kena beli.. :))

fzi said...

Bangchik...
Memang mula tu risau jugak, tapi bila dah ramai2 tu, jadi kuat semangat dan hilang rasa takut... ...alhamdulillah dapat le manfaatkan pokok2 tu dari tertimbus dan pupus macam tu je... :))

Labels

jom singgah ke