CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday

Kelapa Gading Sulong Tak Menjadi

Kami excited nak rasa satu2nya buah kelapa gading yang ada tu...nampaknya dah besar cantik untuk dipetik...masih ditahap muda.....

Jadi sambil2 belah lima enam biji kelapa pandan yang memang selalu je ada tu, saing belah sekali kelapa gading sulong yang sebijik tu...

Usai lafaz Bismillahirrahmanirrahim, papa pun belah la kelapa gading dengan begitu konfidennya....saya yang duk tunggu dan lihat kat depan papa pun turut konfiden sama.... tup-tup.... bila dikopek.....huuuuu...takde isi la pulak!

Hmmm....belum rezeki lagi nak rasa nampaknya...maklumlah kelapa tu baru belajar berbuah..... nak kena tunggu yang lain2 tu besar sikit, InsyaAllah bolehlah rasa....Harap2 menjadi lah yang lain2 tu lepas ni.... :)

Jadi minum air kelapa pandan je lah kami sambil makan tengahari hari tu... sedapppp isinya....yummy!!


1 comments:

sot said...

Lazatnye air kelapa ni. Oh ya kelapa gading tu insyaAllah dah mula rajin berbuah. Cuma yg sulong ni tak menjadi sikit.

Labels

jom singgah ke

  • Bengkang Jagung Sukat Cawan - Assalamualaikum Hari ini duk sibuk buat Kueh Bengkang Jagung. Bukan buat sikit2 ni, ni buat macam untuk kenduri pulak..he he.. Kueh bawah lampu, lighting ...
  • Projek Sayang Balik Orkid - Assalamualaikum. Hi rakan blogger semua. Orkid masing2 okay? He he.... Orkid saya? Alhamdulillah ni baru nak start sayang balik orkid. Dah lama tinggal, l...
  • Sunnah pada Hari Jumaat - Assalamualaikum wbt... di hari Jumaat yang mulia... Bila teringat hari ini hari Jumaat, terus jadi teringat pagi2 lagi untuk ingatkan suami, orang yang pa...