CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday

Pokok pisang emas tumbang



"Mama, pokok pisang kita kat depan tumbang", jerit Shilah dari luar pagar.

"Hah?, Ya Allah....", saya yang sedang duk berbual ngan kakak di kerusi laman terus keluar meninjau. Abang yang tengah berbasikal pun cepat2 dtg jengah sama.

"Eh, kesiannya...padahal papa dah ikat hari tu...siap tungkat dengan kayu lagi...", keluh saya pada anak2.


Harap2 pisang emas yang duk tergolek setandan tu dah cukup matang. Kalau tengok dari pokoknya yang tumbang tu, batangnya nampak dah hampir reput. Kiranya dah matang la tu kot. Tengok camane, kalau rajin saya ajak le anak-anak buat kerepek pisang je pisang-pisang tu.


Labels

jom singgah ke

  • Kek Puding Karamel - Buat kek Puding karamel... kek ni dah lama nak terai buat tapi tak terbuat-buat, terus lupa sampai la teringat balik nak buat bila tengok banyak kek karam...
  • Cantiknya Orkid... - Orkid yang bersaiz kecil, kaler merah orengie yang ceria cantik..tapi tak tau nama.. Dah banyak membiak, tak kurang gak yang mengering sendiri sebab lama ...
  • Sunnah pada Hari Jumaat - Assalamualaikum wbt... di hari Jumaat yang mulia... Bila teringat hari ini hari Jumaat, terus jadi teringat pagi2 lagi untuk ingatkan suami, orang yang pa...