CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday

Bunga Kaler Oren




Hasil dari idea yang dapat dari Pakcik Halimi hari tu, saya selalu lah juga trim pokok yang makin nampak sarat ini. Memang idea beliau suruh selalu cantas pokok ini amat memberi kesan. Bila nampak je dahan2 halusnya panjang memanjat tanpa arah tujuan, saya dengan begitu konfiden nya terus je kerat, tak tunggu dahh.... Kemudian selang tak lama lepas tu dapat dilihat kesannya....mulalah keluar putik2 bunga baru 'berjebok-jebok' dalam ertikata lain *tersangatlah banyaknya* :)

Sapa2 yang berhajat nak ceriakan taman, elok sangat lah tanam tumbuhan ini.... memang cantik lagi menawan... Keceriaan warna oren nya boleh
cover mana2 tanaman hiasan lain yang nampak kurang menyerlah.... yang terserlah hanya kaler oren je di sana-sini.... :)


Labels

jom singgah ke

  • Kek Puding Karamel - Buat kek Puding karamel... kek ni dah lama nak terai buat tapi tak terbuat-buat, terus lupa sampai la teringat balik nak buat bila tengok banyak kek karam...
  • Cantiknya Orkid... - Orkid yang bersaiz kecil, kaler merah orengie yang ceria cantik..tapi tak tau nama.. Dah banyak membiak, tak kurang gak yang mengering sendiri sebab lama ...
  • Sunnah pada Hari Jumaat - Assalamualaikum wbt... di hari Jumaat yang mulia... Bila teringat hari ini hari Jumaat, terus jadi teringat pagi2 lagi untuk ingatkan suami, orang yang pa...