CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday

Bunga Asam Batu

Cantik sungguh bunga pokok Asam Batu ni....
 Tengah nyiram2 semalam sambil temankan suami berkebun kat luar, nampak bunga Asam Batu tu bertaburan luruh atas lantai. Bunganya kecik2 je tapi nampak chantek sangat dengan kombinasi 3 warna iaitu kaler puteh + merah jambu + kuning di tengah2... terserlah kelembutannya.

Pokoknya nampak dah sarat sangat dalam pasu tu. Daun pun dah mencecah lantai...saya tunggu nak beli tanah sekampit dua, baru nanti boleh dipecah2kan pokoknya masuk pasu lain. 

Rasa sayang sangat dekat tanaman hiasan yang satu ini... bukan hanya bunganya je yang cantik, daunnya pun indah tak jemu dipandang mata.. :)

Labels

jom singgah ke

  • Puding Telor aka Puding Gula Hangus - Resepi sejak zaman sekolah... pernah terai buat guna susu sejat tapi rasa lagi sedap rasa puding pakai resepi yang lama tu. Puding Telor aka Puding Gula H...
  • Cantiknya Orkid... - Orkid yang bersaiz kecil, kaler merah orengie yang ceria cantik..tapi tak tau nama.. Dah banyak membiak, tak kurang gak yang mengering sendiri sebab lama ...
  • Sunnah pada Hari Jumaat - Assalamualaikum wbt... di hari Jumaat yang mulia... Bila teringat hari ini hari Jumaat, terus jadi teringat pagi2 lagi untuk ingatkan suami, orang yang pa...