CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday

Bunga Asam Batu

Cantik sungguh bunga pokok Asam Batu ni....
 Tengah nyiram2 semalam sambil temankan suami berkebun kat luar, nampak bunga Asam Batu tu bertaburan luruh atas lantai. Bunganya kecik2 je tapi nampak chantek sangat dengan kombinasi 3 warna iaitu kaler puteh + merah jambu + kuning di tengah2... terserlah kelembutannya.

Pokoknya nampak dah sarat sangat dalam pasu tu. Daun pun dah mencecah lantai...saya tunggu nak beli tanah sekampit dua, baru nanti boleh dipecah2kan pokoknya masuk pasu lain. 

Rasa sayang sangat dekat tanaman hiasan yang satu ini... bukan hanya bunganya je yang cantik, daunnya pun indah tak jemu dipandang mata.. :)

4 comments:

Melor said...

salam akak
melor pun ada tanam pokok ni. dan dah pernah buat n3 pasal pokok ni.
memang cantik melor sangat suka pokok ni

Hafez Carlucci Zahruddin said...

salam...
Apis pun ada tanam pokok ni. Resam batu atau nama orang putih 'begonia' memang menarik corak daunnya. Ada macam macam warna dan corak.
Cantik pulak tengok resam batu akak, subur dan gemuk daunnya!

fzi said...

Wsalam Melor...
Ohh melor pun ada tanam gak..memang cantik kan... akak terlepas pandang n3 melor yang citer pasal pokok ni... nanti bila2 boley melor citer lagi k

fzi said...

Wsalam Apis...
Tu ler, memang banyak corak dan kaler dia, kan.. tapi ni je satu2 nya resam batu yang akak ada... itu pun kawan yang kasik hadiah dulu.. teringin nak tambah koleksi resam batu ni..InsyaAllah nnt bila2 nak pegi intai dekat nurseri.. cari sepokok dua..
Thx ya Apis sudi singgah sini.. :))

Labels