CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday

Lemon Dan Limau Purut

Woahhh...suka...suka....suka.....

Pokok lemon dah kluar buah. Hari tu dah pernah berbuah....tapi kami tak perasan. Tau-tau jumpa buahnya yang dah masak gugur camtu je.... Gugurnya dah lama, itu yang dah tak boleh pakai buahnya lagi.

Kali ni kluar lagi...alhamdulillah.... tapi sebijik je....hehe....nanti tunggu buahnya besar, kita ambik gambarnya lagi.


Limau purut pun keluar sebiji jugak kali ni....huuu..... tak tau nak boh baja apa nak suh kluar banyak2 macam pokok limau purut yang kawan saya tanam tuh.


Bila dah pakat2 berbuah ni, makin naik semangat le saya nak perubat balik pokok2 limau tu. Kena mintak papa tolong gembur2kan tanah dan boh baja, biar lebat sikit kluar buahnya pasni.... :))


6 comments:

Melor said...

salam akak. sapa tak suka klu pokok ditanam mengeluarkan hasil.Melor pun tanam pokok limau purut tapi dlm pasu je.Nampak gaya pokok limau purut melor bdaun aje la sbb x blh mbesar.

fzi said...

Wsalam Melor...
tau takpe...memang ya melor, rasa hepi abis bila nampak ada kluar buah walaupun hanya sebijik...hihi
Alhamdulillah, akak dah selamat guna dah buah limau purut tu tadi, lumur kat kepala nak rawat rambut... :))

sUtErA_nAjm2 said...

seronoknya bsantai kt sini... ade bnyak pokok la... suke2x (^-^)

fzi said...

Sutera najm2...
Rite, jemput mai bersantai lagi... :))

sue said...

Sukanya bila hasil tanaman kita dah kuarkan hasil. Sue suka lemon..Tapi tak pernah terfikir pun nak tanam..Errmm..lepas ni kena carik pokok lemon lah..Betul..lg bagus kalau tanam sendiri kan...Eii..terujanya..mana nak carik nih..heee

fzi said...

Elok la tu sue kalu nak terai tanam lemon tu...InsyaAllah ada jual kot anak pokoknya dekat nurseri Sg.Buloh. Kitaorang dulu beli dekat Tg.Malim.. hepi sekarang buah dia selalu ada kat pokok... :)

Labels

jom singgah ke

  • Bengkang Jagung Sukat Cawan - Assalamualaikum Hari ini duk sibuk buat Kueh Bengkang Jagung. Bukan buat sikit2 ni, ni buat macam untuk kenduri pulak..he he.. Kueh bawah lampu, lighting ...
  • Projek Sayang Balik Orkid - Assalamualaikum. Hi rakan blogger semua. Orkid masing2 okay? He he.... Orkid saya? Alhamdulillah ni baru nak start sayang balik orkid. Dah lama tinggal, l...
  • Sunnah pada Hari Jumaat - Assalamualaikum wbt... di hari Jumaat yang mulia... Bila teringat hari ini hari Jumaat, terus jadi teringat pagi2 lagi untuk ingatkan suami, orang yang pa...