CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday

Hari Agihan Rambutan

Hari ni, pagi2 lagi saya ajak papa keluar ke laman.....

Nak kena ambik rambutan hari ni untuk bagi2 pada jiran keliling rumah. Minggu ni just nice rambutannya... merah menyala..... dah sampai ke kemuncak masaknya. Minggu lepas kami tengok belum masak ranum lagi, jadi memang plan nak tunggu minggu ini baru nak distribute kat jiran2 terdekat.

Jom tengok camana suasananya lebih kurang kat laman pagi tadi..... :))

6 comments:

Kak Su said...

rambutan luar musim...seronok dpt petik2 rambutan..kami kt pantai timur ni...berhujangan....tapi ari nampak matahari muncul..bole jemur kain

sot said...

Tadi dapat sms dari hj munir "terima kasih bagi rambutan, jazakallah".

fzi said...

Kak Su...
Ohh tengok berita kuat jugak hujan kat sana ya kak su... ada tempat naik air dah...

rambutan yang tanam ni jenis 'anak sekolah'. Sedap isinya mengkal dan buahnya tak berair langsung...bila ambik yang betul2 masak ni rasa isinya manih leting.... :)

fzi said...

Pa...
Syukur la kita sempat bagi2 mana2 yang dan. Ada belen banyak lagi tu kat pokok sempat kot tunggu anak2 yang kat hostel balik nx wk... :)

cikgu said...

salam..akak..jelesnye tgk dpt mkn rambutan di luar musim...my febret tu...nak cari kat pasar buah..kalo ade pon tak manis ..buah pon kecik2 jer...

fzi said...

Wsalam cikgu....
Itulah...syukur alhamdulillah ...akak pun seronok bila boleh petik kat pokok,makan...
Memang murah je kalu nak beli sekilo 2 inggit boleh dapat tapi rasa nikmat sangat dapat makan dari hasil tanaman sendiri...
Thx cikgu :)

Labels

jom singgah ke