CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday

Daun Kesom




Sukanya hati tiap kali buat lalu-lintas dekat2 dengan pokok daun kesom ni....makin menjadi-jadi pulak nampak suburnya....padahal seingat saya takde la pulak tabur baja hijau 15:15:15 yang buat tabur kat rumput carpet papa hari tu....

Rasanya sebab berkat hujan hari-hari kebelakangan ini.....

Satu lagi mungkin sebab saya kerap simbah air basuhan beras dan ikan pada pokok2 yang tanam berhampiran pintu dapur tu.... jadi adalah peluang untuk dapat zat dari baja semula-jadi yang jelas bebas dari bahaya bahan kimia ....

Itu yang buat daun-daunnya nampak gemok semacam.... berkilat-kilat lagi.... :))


Labels

jom singgah ke

  • Kek Puding Karamel - Buat kek Puding karamel... kek ni dah lama nak terai buat tapi tak terbuat-buat, terus lupa sampai la teringat balik nak buat bila tengok banyak kek karam...
  • Cantiknya Orkid... - Orkid yang bersaiz kecil, kaler merah orengie yang ceria cantik..tapi tak tau nama.. Dah banyak membiak, tak kurang gak yang mengering sendiri sebab lama ...
  • Sunnah pada Hari Jumaat - Assalamualaikum wbt... di hari Jumaat yang mulia... Bila teringat hari ini hari Jumaat, terus jadi teringat pagi2 lagi untuk ingatkan suami, orang yang pa...