CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday

Daun Kesom




Sukanya hati tiap kali buat lalu-lintas dekat2 dengan pokok daun kesom ni....makin menjadi-jadi pulak nampak suburnya....padahal seingat saya takde la pulak tabur baja hijau 15:15:15 yang buat tabur kat rumput carpet papa hari tu....

Rasanya sebab berkat hujan hari-hari kebelakangan ini.....

Satu lagi mungkin sebab saya kerap simbah air basuhan beras dan ikan pada pokok2 yang tanam berhampiran pintu dapur tu.... jadi adalah peluang untuk dapat zat dari baja semula-jadi yang jelas bebas dari bahaya bahan kimia ....

Itu yang buat daun-daunnya nampak gemok semacam.... berkilat-kilat lagi.... :))


2 comments:

Shida said...

Salam Kak Fzi,
Nampak kesum terus teringat laksa....baik laksa penang atau laksa kelantan. Kesum saya baru nak hidup, jauh dtgnya dr Kelantan.

fzi said...

Wsalam Shida...
Amboi jauhnya bawak pokok dari kelantan... hehe.... Shida siram hari2 dengan air beras, gemok la dia...hehe

Memang kalu sebut daun kesom ni teringat dekat sume laksa2 tuh...best kan Shida...wangi bau daun kesom...

Shida perasan tak akak dah ada blog masak2 dah...jemput ke sana ya intai menu akak tuh...hehe
thx shida...

Labels

jom singgah ke

  • Bengkang Jagung Sukat Cawan - Assalamualaikum Hari ini duk sibuk buat Kueh Bengkang Jagung. Bukan buat sikit2 ni, ni buat macam untuk kenduri pulak..he he.. Kueh bawah lampu, lighting ...
  • Projek Sayang Balik Orkid - Assalamualaikum. Hi rakan blogger semua. Orkid masing2 okay? He he.... Orkid saya? Alhamdulillah ni baru nak start sayang balik orkid. Dah lama tinggal, l...
  • Sunnah pada Hari Jumaat - Assalamualaikum wbt... di hari Jumaat yang mulia... Bila teringat hari ini hari Jumaat, terus jadi teringat pagi2 lagi untuk ingatkan suami, orang yang pa...