CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday

Daun Kesom




Sukanya hati tiap kali buat lalu-lintas dekat2 dengan pokok daun kesom ni....makin menjadi-jadi pulak nampak suburnya....padahal seingat saya takde la pulak tabur baja hijau 15:15:15 yang buat tabur kat rumput carpet papa hari tu....

Rasanya sebab berkat hujan hari-hari kebelakangan ini.....

Satu lagi mungkin sebab saya kerap simbah air basuhan beras dan ikan pada pokok2 yang tanam berhampiran pintu dapur tu.... jadi adalah peluang untuk dapat zat dari baja semula-jadi yang jelas bebas dari bahaya bahan kimia ....

Itu yang buat daun-daunnya nampak gemok semacam.... berkilat-kilat lagi.... :))


2 comments:

Shida said...

Salam Kak Fzi,
Nampak kesum terus teringat laksa....baik laksa penang atau laksa kelantan. Kesum saya baru nak hidup, jauh dtgnya dr Kelantan.

fzi said...

Wsalam Shida...
Amboi jauhnya bawak pokok dari kelantan... hehe.... Shida siram hari2 dengan air beras, gemok la dia...hehe

Memang kalu sebut daun kesom ni teringat dekat sume laksa2 tuh...best kan Shida...wangi bau daun kesom...

Shida perasan tak akak dah ada blog masak2 dah...jemput ke sana ya intai menu akak tuh...hehe
thx shida...

Labels

jom singgah ke