CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday

Pergola berwajah baru (2)


Sampai ketika dan saat ini misi untuk selek palang-palang pergola belum terlaksana lagi. Semua sibuk dengan urusan lain. Yang diharapkan dapat jadi tukang selek pun dah balik hostel, tengah pereksa sekarang ni...hehe...jadi tunggu member balik hari Khamis ni lah InsyaAllah. Kalau orang lain nak ambik-alih kerja2 menyelek pun tak dapat juga sebab palang-palang pergola tiap hari basah kuyup... hari-hari kena hujan... Seeloknya kalau nak selek, palang pergola kena betul2 kering dan dah siap di sand-paper kan keseluruhannya terlebih dulu, baru seleknya nanti rata dan cantik berkilat.


Tapi sempat lah make-up kan sikit ruang pergola tu dengan dinding buluh + mengkuang yang baru papa beli. Sekeping berharga RM12 jadi ngam2 muat 4 keping untuk dilekatkan sebagai penghadang antara pagar rumah kami dengan rumah jiran. Cantik, kira wujud lah sikit2 konsep ala-ala bali gitu...hehehe.. Sebelum diikat di pagar tempohari, papa, abang dan shilah dah gotong royong varnish kannya terlebih dulu...kasi kilat sikit...owhh... cantik u!

Labels

jom singgah ke

  • Kek Puding Karamel - Buat kek Puding karamel... kek ni dah lama nak terai buat tapi tak terbuat-buat, terus lupa sampai la teringat balik nak buat bila tengok banyak kek karam...
  • Cantiknya Orkid... - Orkid yang bersaiz kecil, kaler merah orengie yang ceria cantik..tapi tak tau nama.. Dah banyak membiak, tak kurang gak yang mengering sendiri sebab lama ...
  • Sunnah pada Hari Jumaat - Assalamualaikum wbt... di hari Jumaat yang mulia... Bila teringat hari ini hari Jumaat, terus jadi teringat pagi2 lagi untuk ingatkan suami, orang yang pa...