CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday

Rindu

Petang tadi masa keluar melihat2 papa yang duk sapu daun2 kering yang luruh dari pokok2 rambutan di tepi laman, hati tiba2 rasa sayu bila mendongak ke atas pokok2 tu. Semua macam kehilangan seri sejak dua tiga menjak ini. Ditambah dengan cuaca yang semakin menjadi2 panas ni, makin kering le nampak pokok2 rambutan itu. Pokok-pokok lain pun.... lebih kurang sama gak, semua tak de keluar pucuk2 baru apalagi nak keluar buah. Mujurlah ada buah kelapa yang masih tinggal beberapa tandan itu lagi. Dan nasib baik juga pokok betik masih tetap setia berbuah tak kira masa. Jadi terubat juga lah rindu di hati.... :)

Gara2 terkenang hasil tanaman yang dulunya rajin berbuah, maka saya rasa ingin paparkan semula beberapa snapshot yang pernah diambil tempohari. Kamiorang rajin ambil gambar setiapkali pokok2 buah atau sayur-sayuran di laman berbuah. Bila lagi ni nak rasa balik camni....huuuuu....

1 comments:

sot said...

Sabar la my dear.... Kena boh baja buah tu...pokok dah besar jadi kena letak satu bag satu pokok kot...insyaAllah berbuah balik tu. Tanah pun keras jadi kena bagi bantuan zat dan makanan berkhasiat pada pokok rambutan ni such as baja hijau 15-15-15 atau tahi lembu kering. Hmm...elok gak, nanti papa gi ngan abang kutip tahi lembu kering tu weekend ni kat jalan menghala ke Fasa Mawar tu.

Labels

jom singgah ke

  • Baja Orkid - Assalamualaikum Alhamdulillah dah selamat membaja mana2 orkid yang masih ada tu...hehe Tukar baja kali ni. Kalau dulu duk guna baja buangan kelawar dan baj...
  • Cupcake Pisang Terbaik - Assalamualaikum. Alhamdulillah hari ni membaking lagi. Buat cupcake pisang yang sentiasa di hati...ha ha ha... Sentiasa di hati tu sebab sedap sangat rasa ...
  • Sunnah pada Hari Jumaat - Assalamualaikum wbt... di hari Jumaat yang mulia... Bila teringat hari ini hari Jumaat, terus jadi teringat pagi2 lagi untuk ingatkan suami, orang yang pa...