CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday

Rindu

Petang tadi masa keluar melihat2 papa yang duk sapu daun2 kering yang luruh dari pokok2 rambutan di tepi laman, hati tiba2 rasa sayu bila mendongak ke atas pokok2 tu. Semua macam kehilangan seri sejak dua tiga menjak ini. Ditambah dengan cuaca yang semakin menjadi2 panas ni, makin kering le nampak pokok2 rambutan itu. Pokok-pokok lain pun.... lebih kurang sama gak, semua tak de keluar pucuk2 baru apalagi nak keluar buah. Mujurlah ada buah kelapa yang masih tinggal beberapa tandan itu lagi. Dan nasib baik juga pokok betik masih tetap setia berbuah tak kira masa. Jadi terubat juga lah rindu di hati.... :)

Gara2 terkenang hasil tanaman yang dulunya rajin berbuah, maka saya rasa ingin paparkan semula beberapa snapshot yang pernah diambil tempohari. Kamiorang rajin ambil gambar setiapkali pokok2 buah atau sayur-sayuran di laman berbuah. Bila lagi ni nak rasa balik camni....huuuuu....

Labels

jom singgah ke

  • Kek Puding Karamel - Buat kek Puding karamel... kek ni dah lama nak terai buat tapi tak terbuat-buat, terus lupa sampai la teringat balik nak buat bila tengok banyak kek karam...
  • Cantiknya Orkid... - Orkid yang bersaiz kecil, kaler merah orengie yang ceria cantik..tapi tak tau nama.. Dah banyak membiak, tak kurang gak yang mengering sendiri sebab lama ...
  • Sunnah pada Hari Jumaat - Assalamualaikum wbt... di hari Jumaat yang mulia... Bila teringat hari ini hari Jumaat, terus jadi teringat pagi2 lagi untuk ingatkan suami, orang yang pa...