CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday

Halia Muda

Tadi semasa ke pasar, teringat stok halia muda saya dah habis. Tangan terus pilih yang betul2 muda dan nampak rangup, sedap tuh buat ulam.

Nak kongsi kebaikannya kalu kita selalu amalkan makan halia muda ini. Antara khasiatnya, ia boleh membantu mengawetkan wajah kita... Caranya mudah sekali. Makanlah halia muda sebagai ulam, iaitu dimakan secara mentah setiap kali kita makan nasi. Amalkan selalu. Di samping untuk tujuan itu, ia juga boleh membantu melancarkan perjalanan darah.
Saya dah beberapa kali cuba tanam halia dekat laman, tapi tak mau pulak menjadi. Mula tu ok tumbuh dengan elok, lama2 pertumbuhan terbantut dan sudahnya pokok tu mati sendiri... huuu :))


4 comments:

Cik Melor said...

salam akaktak ke rosak gigi mkn alia tu. kata mak mentua saya dulu gigi blh reput.

Lynn Nasir said...

salam...

mmg sedap halia muda. sampai skang ni kalau saya shopping brg dapur mesti nk beli halia yg muda. pastu kalau masak sup, saya suka hiris keping2 gitu sbb nk ngunyah :D

fzi said...

Wsalam Melor...
Ohh bab tu tak tau la pulak akak...Wallahu'alam...Lom jumpa lagi fakta pasal tu..nnt kita google cari...hehe..

fzi said...

Wsalam Lynn...
Tu la pasal...akak suka, sedap kan Lynn... :)
Memang kalu masak sup sedap boh halia muda instead of masuk halia tua sebab kalu yang tua tu tak termakan la pulak, buang camtu je... :)

Labels