CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday

Tumbuhan yang sentiasa menawan




Pokok bunga ni dah lama saya tanam. Tapi baru dapat tau namanya baru-baru ini. Rupa-rupanya nama dia Euphorbia Milii. Amboi! Sikit punya susah nak sebut. Kalau kawan tanya memang sah tak leh sebut, sah tak ingat...hehe

Banyak juga kaler yang ada. Saiz bunga pun berbeza. Ada yang kaler merah cili tu, bunganya besar tapi takde gambar la pulak untuk dipaparkan(kebetulan tak keluar bunga time ni). Ada yang kaler oren, pink, merah maroon dan juga kuning. Semuanya sentiasa cantik menawan.

Naik berseri laman bila ditanam dengan tanaman hiasan ini di beberapa sudut. Warnanya yang ceria menambah seri bila kadang-kala laman nampak sugul dan lesu. Tapi bab yang tak berapa sanggupnya bila time nak tanam semula/membaik-pulih/nak membaja pokoknya. Kalau tak berhati-hati memang gerenti luka tangan dek kena durinya yang tajam.


Labels

jom singgah ke

  • Kek Puding Karamel - Buat kek Puding karamel... kek ni dah lama nak terai buat tapi tak terbuat-buat, terus lupa sampai la teringat balik nak buat bila tengok banyak kek karam...
  • Cantiknya Orkid... - Orkid yang bersaiz kecil, kaler merah orengie yang ceria cantik..tapi tak tau nama.. Dah banyak membiak, tak kurang gak yang mengering sendiri sebab lama ...
  • Sunnah pada Hari Jumaat - Assalamualaikum wbt... di hari Jumaat yang mulia... Bila teringat hari ini hari Jumaat, terus jadi teringat pagi2 lagi untuk ingatkan suami, orang yang pa...