CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday

Pakat Mesin Rumput

Balik dari pasar, niat asalnya nak berehat kejap tapi tak jadi bila tiba2 diganggu pencemaran bunyi....heheh

Kiri kanan belakang depan, terdengar ngauman bising bunyi orang mesin rumput.


Ohhh
biasa la tu....hari minggu....semua pakat panggil orang potong rumput kat umah masing2....standard la....weekend je lah hari gotong-royong sume nak clearkan mana2 yang patut kat rumah lebih2 lagi bagi jiran kami yang suami-isteri bekerja :)

Saya pun mulalah berkira-kira dalam hati.... Lepas tengok papa dah habis baca
paper, saya secara perlahan2 mula ngajak papa saing mesin rumput ngan jiran2 tu semua. Diaorang upah orang, ada yang kena caj RM70, ada yang RM100 dan ada yang sampai RM120 sekali mesin...Alhamdulillah kami dah lepas dah...dulu terpaksa juga upah orang... sekarang mesin sendiri je, abih kat duit petrol je lah dua tiga inggit sekali mesin..... :)

Berbalik pada ajakan saya tadi, papa terus angguk tanda setuju.....dah agak dah....lagi pun dongak tengok langit, cerah lagi.... dikhuatiri kalau masih bertangguh, tak jadi lagi la buat minggu ni. Nak tunggu petang... nanti hujan lagi....Ya lah dah berminggu2
KIV projek mesin rumput tu dek hujan yang turun hampir setiap hari.

Jadi...tepat jam 12.30 tengahari, akhirnya selamat lah sudah papa mesin satu laman rumah. Sukanya hati tengok dah takde dah kemuncup yang penuh tumbuh sebelum ni, semua dah clear.....
:))


Labels

jom singgah ke

  • Kek Puding Karamel - Buat kek Puding karamel... kek ni dah lama nak terai buat tapi tak terbuat-buat, terus lupa sampai la teringat balik nak buat bila tengok banyak kek karam...
  • Cantiknya Orkid... - Orkid yang bersaiz kecil, kaler merah orengie yang ceria cantik..tapi tak tau nama.. Dah banyak membiak, tak kurang gak yang mengering sendiri sebab lama ...
  • Sunnah pada Hari Jumaat - Assalamualaikum wbt... di hari Jumaat yang mulia... Bila teringat hari ini hari Jumaat, terus jadi teringat pagi2 lagi untuk ingatkan suami, orang yang pa...