CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday

Kaktus yang semakin hilang seri



"Kaktus ni nak kena taruk baja ni, nampak kurus dan tanah pun kering", tegur suami saya.

"Ok nanti mama tengok", sahut saya cepat seraya melangkah keluar ke anjung belakang untuk melihat keadaan itu. "Oh memang kering pun...", bisik hati saya bila melihat koleksi kaktus kami yang nampak semakin hilang seri dan tak bermaya. Sebenarnya dah lama saya tak perhatikan kaktus ni. Hanya siram gitu-gitu je. Dua tiga menjak kebelakangan ni pun asyik duk sibuk membaik-pulih orkid yang sesetengahnya juga sedang menunggu masa...hehehe

Pendek kata semuanya perlukan maintainance, tak boleh hanya biarkan begitu saja. Oklah hari ini saya akan spray kaktus dengan baja "Jumbo Feed" yang di beli di Sg Buloh 2 bulan lepas. Kata tokey nurseri tu, ianya sesuai untuk kaktus mahupun orkid. Tapi kena le bancuh ikut sukatan takut nanti over-dose pula.

0 comments:

Labels

jom singgah ke