CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday

Beli anak cili depan pasar

Amboi tajuk.... direct je ya...
Excited punya hal, tulis direct tajuk dia camtu... :)  

Al-kisah satu hari tu, masa kereta kami lalu depan pasar time keluar dari tempat parking...tiba-tiba ternampak lah oleh ku objek berwarna kemerah-merahan dari kejauhan. 

"Oh berenti jap pa...."

Dengan menggenggam erat 'dompet pasar' saya yang comel tuh, 

terus menuju ke tempat orang ramai2 berkerumun tuh.

Waaa.... banyaknya pokok cili.... dalam macam2 saiz polybag ada...
Sama dengan orang ramai2 tu, saya ikut teruja tengok cili yang sume gemuk2 tuh...apalagi terus capai beli baja yang 'bro cili' tu rekemen.... pastu tersangkut pulak hati nak beli anak cili sepokok.

Balik2 rumah papa terus tolong tanam masuk pasu... :))


Setelah dua minggu, baru saya berani petik cili2 kat pokok tu.  Nak ambik awal2 takut pokoknya baru disembur racun serangga... kang tak pepasal je semua....  heheh

1 comments:

sot said...

kecik2 cilipadi. tadi dah bubuh baja. harap2 rajin berbuah lagi.

Labels

jom singgah ke

  • Baja Orkid - Assalamualaikum Alhamdulillah dah selamat membaja mana2 orkid yang masih ada tu...hehe Tukar baja kali ni. Kalau dulu duk guna baja buangan kelawar dan baj...
  • Cupcake Pisang Terbaik - Assalamualaikum. Alhamdulillah hari ni membaking lagi. Buat cupcake pisang yang sentiasa di hati...ha ha ha... Sentiasa di hati tu sebab sedap sangat rasa ...
  • Sunnah pada Hari Jumaat - Assalamualaikum wbt... di hari Jumaat yang mulia... Bila teringat hari ini hari Jumaat, terus jadi teringat pagi2 lagi untuk ingatkan suami, orang yang pa...