CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday

Beli anak cili depan pasar

Amboi tajuk.... direct je ya...
Excited punya hal, tulis direct tajuk dia camtu... :)  

Al-kisah satu hari tu, masa kereta kami lalu depan pasar time keluar dari tempat parking...tiba-tiba ternampak lah oleh ku objek berwarna kemerah-merahan dari kejauhan. 

"Oh berenti jap pa...."

Dengan menggenggam erat 'dompet pasar' saya yang comel tuh, 

terus menuju ke tempat orang ramai2 berkerumun tuh.

Waaa.... banyaknya pokok cili.... dalam macam2 saiz polybag ada...
Sama dengan orang ramai2 tu, saya ikut teruja tengok cili yang sume gemuk2 tuh...apalagi terus capai beli baja yang 'bro cili' tu rekemen.... pastu tersangkut pulak hati nak beli anak cili sepokok.

Balik2 rumah papa terus tolong tanam masuk pasu... :))


Setelah dua minggu, baru saya berani petik cili2 kat pokok tu.  Nak ambik awal2 takut pokoknya baru disembur racun serangga... kang tak pepasal je semua....  heheh

Labels

jom singgah ke

  • Kek Puding Karamel - Buat kek Puding karamel... kek ni dah lama nak terai buat tapi tak terbuat-buat, terus lupa sampai la teringat balik nak buat bila tengok banyak kek karam...
  • Cantiknya Orkid... - Orkid yang bersaiz kecil, kaler merah orengie yang ceria cantik..tapi tak tau nama.. Dah banyak membiak, tak kurang gak yang mengering sendiri sebab lama ...
  • Sunnah pada Hari Jumaat - Assalamualaikum wbt... di hari Jumaat yang mulia... Bila teringat hari ini hari Jumaat, terus jadi teringat pagi2 lagi untuk ingatkan suami, orang yang pa...