CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday

Tanduk Rusa (2)





Pokok tanduk rusa ini serasi barangkali saya tempatkan di salah satu penjuru tiang pergola itu. Tiang yang satu itu dilinkungi keseluruhannya dengan tumbuhan ini. Setiap-kali angin bertiup, daun-daunnya yang bak rambut ikal-mayang itu bergoyang-goyang lembut biarpun deras tiupan angin. Ingatkan bila dah lama, daunnya akan mengering dan kemudian gugur macam yang sudah-sudah. Namun dari hari ke hari, tengok2 ianya makin memanjang mengurai dan sekarang sudah hampir mencecah lantai pergola pula. Huihh... kalau keluar malam2, memang nampak agak menakutkan jugak lah lebih2 lagi kalau dalam cahaya bulan yang samar2.

Ohh tanduk rusa...alangkan indah kejadianmu, unggul dan unik sekali! Subhanallah..... Maha Suci Allah yang menciptakan setiap sesuatu.

2 comments:

blogresipi said...

Memang cam tanduk ruse.heheh

fzi said...

Tu la pasal dia dapat nama tu kot... oya ada satu lagi yang guna perkataan tanduk ni...pisang tanduk...hehe

Labels

jom singgah ke